De huisstijl werkt niet voor je of is deze al een aantal jaar in gebruik?
Dan kun je je afvragen of deze toe is aan een re-styling of een complete vernieuwing.
De huisstijl kun je testen met een kleine test die onderaan het artikel staat. Door enkele gerichte vragen te stellen kun je zien of je toe bent aan een re-style, vernieuwing of dat je nog goed zit.
Wat is een huisstijl?
De naam zegt het eigenlijk al het gaat over de “stijl van het huis”.
Deze stijl bepaald het complete publieke gezicht van uw onderneming. Hieronder vallen naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en fotografiestijl. Samen vormen deze elementen de huisstijl van een bedrijf. Dat wil echter niet zeggen dat alle elementen altijd gebruikt moeten worden. Een bepaalde kleur of alleen het logo kan soms al voldoende zijn om een gevoel van herkenning bij de doelgroep op te roepen.
Een goede en consistente grafische vormgeving versterkt een positief en verzorgd beeld bij afnemers, doelgroep(en) en medewerkers. Ook het stukje communicatie over de boodschap die het bedrijf overbrengt en het gedrag, zoals je begroeting naar klanten en dresscode zijn elementen die de huisstijl compleet maken.
Hieronder stellen we 8 vragen:
- Heb je een al een professionele huisstijl?
- Sluit de naam (nog) aan op uw product of dienst?
- Datzelfde geldt voor de pay-off, past die nog bij mijn bedrijfsactiviteiten en -filosofie?
- Is de huisstijl met de huidige kleuren en lettertype nog van deze tijd?
- Is bij een zwart-wit uitgave het logo nog leesbaar?
- Is op alle uitingen briefpapier, visitekaartje, advertentie, website, etc. de huisstijl consistent toegepast?
- Kloppen de gegevens, zoals het adres of telefoonnummer nog?
- Ben je tevreden? of zien de huisstijlen van de concurrenten er eigenlijk beter uit?
-
Trita Engineering
huisstijl logo website
-
InnoJobs
huisstijl logo website
-
Auto’s van Gisteren
logo magazine
Leave a Comment